Afvigelser i trafikprogrammet 8. - 15. juli

Afvigelser i trafikprogrammet 8. - 15. juli

I denne tid har vi har mange rejsende rundt om i hele landet, som er berørt af forsinkelser og aflysninger primært på grund af lave skyer og tåge. Dette vejrlig mindsker den tid vi kan være i luften, og forstyrrer vores planlagte flyvninger. Vi når ganske enkelt ikke at få hentet alle de berørte rejsende indenfor operationsvinduet, hvor vi også rammes af hviletidsbestemmelser hos besætningerne, som vi skal følge efter loven.

 

Det er naturligvis beklageligt at mange rejsende må vente på at blive samlet op, og vi arbejder på højt tryk på at finde løsninger. Vi rykker rundt på flyene i takt med at vejret arter sig, for at udnytte tiden optimalt. Det varer desværre lidt endnu før vi har fået fløjet alle de strandede rejsende frem til deres slutdestination. Nogle har fået ændret rejseplaner flere gange og har måtte vente i over en uge, mens flere rejsende kommer til, alt afhængig af, hvor i landet de befinder sig, mens nye aflysninger kommer til. Vi har det vi i vores branche kalder for ”en rullende IRR” – som betyder at der kommer flere rejsende hver dag, som også berøres af aflysning og må derfor afvente ny rejseplaner.

 

Værst står det til i Sydgrønland, hvor storisen kombineret med lave skyer og tåge, medfører at mange er strandet og ikke kan komme videre. Det samme gør sig gældende i andre byer, hvor lave skyer og tåge, forhindrer os i at lande eller lette.
Vi indsætter ekstra afgange, hvor det kan lade sig gøre og når vejret tillader det.
Aflysningerne betyder også at fragten bliver forsinket, derfor kan man også forvente længere ventetider.

 

Rejsende skal forvente, at få besked på at deres rejse er ændret. Det er et stort fly-puslespil som skal løses, derfor kan der komme flere ændringer undervejs, da vi forsøger, at få så mange så muligt afsted, hver gang vi ser, at det kan lade sig gøre.

 

Vi vil derfor opfordre til, at man holder øje med sin Club Timmisa app, mail eller Airgreenland.gl, for at sikre at man har den seneste rejseplan.

 

Vi håber på bedre flyvevejr, og takker vores passagerer for deres forståelse.

 

Ønsker du at aflyse eller om booke til en senere afgang, beder vi dig kontakte os via dette link: https://kundeservice.airgreenland.gl/hc/en-us/requests/new

 

Hvis du har bestilt rejsen via et rejsebureau, og vil annullere rejsen, bedes du kontakte rejsebureauet.

 

Du kan også følge ændringerne løbende under flytider på Club Timmisa appen, hvor du kan følge en afgang, eller på vores webside her: https://www.airgreenland.dk/flytider/#

 

Har du brug for overnatning eller en madvoucher, skal du kontakte personalet i lufthavnen eller heliporten for nærmere information. Du kan også læse mere her, om hvad du kan gøre, når din rejse er forsinket: https://kundeservice.airgreenland.gl/.../5487393367452...

 

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp i forbindelse med din rejse, så husk at du altid kan kontakte kundeservice på https://kundeservice.airgreenland.gl/hc/da/requests/new 

 

Vi beklager de gener har for vores rejsende, og vi lover, at vi arbejder så hurtigt, som vi kan for at få alle frem til deres destinationer hurtigst muligt.

Vi tager hånd om dig

Vi gør altid alt, hvad vi kan for at få dig frem til din destination, men selv de bedste planer kan ikke tage højde for alt og særligt vejret i Arktisk spiller en afgørende rolle. Vi har derfor samlet, alt hvad du har brug for på denne side, hvis du mod forventning, skulle blive forsinket eller opleve ændringer på din rejse.

Hold dig opdateret

Ved en forsinkelse eller ændring på din rejse, sender vi en sms eller e-mail med din nye rejseplan.

Husk derfor, at vi altid skal have det nummer og den e-mail du bruger på din rejse med os, så vi kan kontakte dig. Du kan nemt opdatere dine oplysninger på 'Min Booking'.
Har du booket din billet hos en anden end Air Greenland, så skal du kontakte dem du har købt billetten hos.

Du kan også følge din afgang på vores hjemmeside under flytider, på informationsskærmene i lufthavnen eller i vores Club Timmisa app. Husk at aktivere følg fly funktionen på appen, så du får en notifikation med det samme, hvis dit fly skulle blive ændret.

Ombooking og refundering af billet

Vi bestræber os altid på at finde en alternativ afgang til dig, så du kan nå frem til din destination så hurtigt som muligt.

Hvis din nye rejseplan ikke er hensigtsmæssig, kan du kontakte os via denne formular og anmode om en anden rejseplan eller refusion. Vores kundeservice er åben for telefoniske henvendelser (GMT-3) fra mandag til fredag kl. 8-14 og lørdag-søndag kl. 08-15.

Har du mistet formålet med din rejse, har du ret til at få en refusion for din rejse.

Har du købt din rejse hos andre end Air Greenland er det dem, du skal kontakte i forbindelse med ombooking eller refundering af rejsen.

Information om forfriskninger, forplejning, transport samt overnatning

I de arktiske egne kan forsinkelser desværre ofte blive en del af rejseoplevelsen, derfor vil personalet i lufthavnen gøre deres bedste for at hjælpe dig. Ved længere forsinkelser tilbyder vi rejsende en voucher til et måltid og hvis forsinkelsen skulle trække ud sørger vi også for, at indlogere dig på hotel. 

Dine rettigheder som passager

Afhængig af situationen kan du have ret til en økonomisk kompensation. Læs derfor dine rettigheder som passager i denne folder. Dog gør vi opmærksom på, at Air Greenland ikke er ansvarlig for vejrmæssige ændringer.